PŘEHLED: Velikosti obrázků pro sociální sítě 2024

Instagram

Ve feedu (mřížce) na profilu je zobrazován rozměr 1:1. 

  • Profilová fotka: 320 x 320 px
  • Post Horizontální / Landscape 1,91:1 : 1080 x 566 px – spíše nepoužívat
  • Post Vertikální / Portrét 4:5 : 1080 x 1350 px – doporučuji pro firemní příspěvky, obsáhne více prostoru, ve feedu se ořízne na čtverec
  • Post Čtverec a Carousel 1:1 : 1080 x 1080 px – nebude ořezán, vhodné pro reklamy, u reklamy min šířka 500px, max 30MB
  • Post Video reklama 1:1 nebo 4:5 : min 1080×1080 px
  • Stories 9:16 : 1080 x 1920 px – max velikost 4GB
  • Reels video 9:16 : 1080 x 1920 px 
  • Reels úvodní fotografie 1:1,55 : 420×654 px
  • IGTV 9:16 

Profík ví, že…

  • nahráváme sice 320 x 320 px viz výše, ALE
  • velikost při zobrazení má 110 x 100 px
  • čtverec je ořezán na kruh
  • Max rozměr profilovky je 1080 px – vyšší je automaticky zmenšeno
  • Min rozměr profilovky je 320 px – nižší se automaticky zvětší
  • videa Reels mohou mít 15 minut !! a jde aktuálně o nejúčinnější formát reklamy
  • Instream reklama video: 4:5 nebo 1:1, min 1080×1080 px, výška 120px, šířka 120px,max 4GB
  • Reklamní reels 9:16 : min 500x888px, max 4GB

Tip

  • nefoťte přes aplikaci Instagramu, ale kvalitním fotoaparátem či fotomobilem
  • neořezávejte v Instagramu, ale v aplikaci Photoshop nebo LightRoom
  • dodržujte vždy tyto formáty. Jsou to nejideálnější rozměry pro TOP kvalitu a tedy i lepší pozici pro algoritmy. Větší fotky se zkomprimují a ztratí pixely. 
  • Fotku vždy o pár bodů přiostřete, aby tolik neztrácely kvalitu. 
  • titulní fotky Reels sjednoťte barevně, zobrazí se na profilu ve feedu

Facebook

  • Profilová fotka: 170 x 170 px
  • Post Horizontální / Landscape: 1200 x 630 px  – spíše nepoužívat
  • Post Vertikální: 630 x 1200 px – doporučuji pro firemní obsah, obsáhne více místa
  • Post Čtverec 1:1: 1200 x 1200 px – vhodné např. pro carousely, pro reklamy
  • Post Video reklama 1:1 nebo 4:5 : min 1080×1080 px
  • Stories a Reels 9:16 : 1080 x 1920 px
  • Úvodní fotka: 851 x 315 px

Profík ví, že…

  • Profilová fotka se na mobilech zobrazuje ve formátu 128 x 128 px
  • Úvodní fotka se na mobilech zobrazuje ve formátu 640 x 360 px
  • pokud nahrajeme více fotek, změní se jejich uspořádání a rozměr na 1200 x 1200 px
  • video v reklamním příspěvku může trvat až 240 min a video musí splňovat kompresi H.264, čtvercové pixely, fixní snímkovací frekvence, progresivní skenování a kompresi stereo zvuku AAC 128 kb/s a více
  • Reklama obrázek (vč.Instream): 1,91:1 a 1:1, min 1080×1080 px, výška 600px, šířka 600px,max 30MB
  • Instream reklama video 16:9 a 1:1, min 1080×1080 px, max 4GB
  • Marketplace obrázek reklama: 1:1, min 1080 x 1080 px, výška 254px, šířka 133px,max 30 MB
  • Marketplace video reklama 4:5 : min 1080 x1080 px
  • Stories Facebook i Messenger 9:16 : min 1080×1080 px, min šířka 500 px, max 30MB
  • Messenger reklama ve zprávách 1:1 : min 1080×1080 px, min šířka 254 px, výška 133px, max 30MB

Tip

  • Pro obrázky – komprese a ztráta kvality je menší u PNG souborů, ale použít se dá i JPG
  • Pro videa – nejvhodnější formáty jsou MP4, MOV nebo GIF
  • reklamní obrázky s menším množstvím textu fungují lépe
  • pro reklamu je vysoce konverzní Instream video ads a málo konverzní Stories, které se hodí pouze pro počáteční povědomí o brandu

X / Twitter

  • Profilová fotka: 400 x 400 px
  • Post Horizontální / Landscape: 1600 x 900 px
  • Post Vertikální: 1080 x 1350 px
  • Post Čtverec: 1080 x 1080 px
  • Úvodní fotka: 1500 x 1500 px

Profík ví, že…

  • X podporuje JPG, PNG a GIF soubory

Tip

  • příspěvky s fotografií nebo obrázkem mají až 3x více interakcí
  • dodržujte rozměry a používejte co nejkvalitnější fotografie

TikTok

  • Profilová fotka: 200 x 200 px
  • Horizontální/ Landscape: 1920 x 1080 px
  • Vertikální: 1080 x 1920 px
  • Čtverec: 1080 x 1080 px
  • Stories: 1080 x 1920 px

Profík ví, že…

  • Doporučený poměr fotografií i videí je primárně 9:16 nebo 1:1.

Tip

  • Vše nahrávejte v nejvyšší možné kvalitě.

LinkedIn

  • Profilová fotka: 400 x 400 px
  • Horizontální/ Landscape: 1200 x 627 px
  • Vertikální: 627 x 1200 px
  • Čtverec: 1080 x 1080 px
  • Úvodní fotka: 1128 x 191 px

Profík ví, že…

  • nejvhodnější velikost obrázků je do 8 Mb
  • úvodní fotka se přizpůsobí dle obrazovky zařízení

Nejčastěji tedy pro reklamy použijete

  • 1:1 a minimální rozměr 1200x1200px
  • 4:5 a minimální rozměr 1200x1500px
  • 9:16 a minimální rozměr 1080x1920px 

podobné články

1. Konzultace online ZDARMA

Zarezervujte si včas termín online konzultace

Kontakt

Instagram

Ve feedu (mřížce) na profilu je zobrazován rozměr 1:1. 

  • Profilová fotka: 320 x 320 px
  • Post Horizontální / Landscape 1,91:1 : 1080 x 566 px – spíše nepoužívat
  • Post Vertikální / Portrét 4:5 : 1080 x 1350 px – doporučuji pro firemní příspěvky, obsáhne více prostoru, ve feedu se ořízne na čtverec
  • Post Čtverec a Carousel 1:1 : 1080 x 1080 px – nebude ořezán, vhodné pro reklamy, u reklamy min šířka 500px, max 30MB
  • Post Video reklama 1:1 nebo 4:5 : min 1080×1080 px
  • Stories 9:16 : 1080 x 1920 px – max velikost 4GB
  • Reels video 9:16 : 1080 x 1920 px 
  • Reels úvodní fotografie 1:1,55 : 420×654 px
  • IGTV 9:16 

Profík ví, že…

  • nahráváme sice 320 x 320 px viz výše, ALE
  • velikost při zobrazení má 110 x 100 px
  • čtverec je ořezán na kruh
  • Max rozměr profilovky je 1080 px – vyšší je automaticky zmenšeno
  • Min rozměr profilovky je 320 px – nižší se automaticky zvětší
  • videa Reels mohou mít 15 minut !! a jde aktuálně o nejúčinnější formát reklamy
  • Instream reklama video: 4:5 nebo 1:1, min 1080×1080 px, výška 120px, šířka 120px,max 4GB
  • Reklamní reels 9:16 : min 500x888px, max 4GB

Tip

  • nefoťte přes aplikaci Instagramu, ale kvalitním fotoaparátem či fotomobilem
  • neořezávejte v Instagramu, ale v aplikaci Photoshop nebo LightRoom
  • dodržujte vždy tyto formáty. Jsou to nejideálnější rozměry pro TOP kvalitu a tedy i lepší pozici pro algoritmy. Větší fotky se zkomprimují a ztratí pixely. 
  • Fotku vždy o pár bodů přiostřete, aby tolik neztrácely kvalitu. 
  • titulní fotky Reels sjednoťte barevně, zobrazí se na profilu ve feedu

Facebook

  • Profilová fotka: 170 x 170 px
  • Post Horizontální / Landscape: 1200 x 630 px  – spíše nepoužívat
  • Post Vertikální: 630 x 1200 px – doporučuji pro firemní obsah, obsáhne více místa
  • Post Čtverec 1:1: 1200 x 1200 px – vhodné např. pro carousely, pro reklamy
  • Post Video reklama 1:1 nebo 4:5 : min 1080×1080 px
  • Stories a Reels 9:16 : 1080 x 1920 px
  • Úvodní fotka: 851 x 315 px

Profík ví, že…

  • Profilová fotka se na mobilech zobrazuje ve formátu 128 x 128 px
  • Úvodní fotka se na mobilech zobrazuje ve formátu 640 x 360 px
  • pokud nahrajeme více fotek, změní se jejich uspořádání a rozměr na 1200 x 1200 px
  • video v reklamním příspěvku může trvat až 240 min a video musí splňovat kompresi H.264, čtvercové pixely, fixní snímkovací frekvence, progresivní skenování a kompresi stereo zvuku AAC 128 kb/s a více
  • Reklama obrázek (vč.Instream): 1,91:1 a 1:1, min 1080×1080 px, výška 600px, šířka 600px,max 30MB
  • Instream reklama video 16:9 a 1:1, min 1080×1080 px, max 4GB
  • Marketplace obrázek reklama: 1:1, min 1080 x 1080 px, výška 254px, šířka 133px,max 30 MB
  • Marketplace video reklama 4:5 : min 1080 x1080 px
  • Stories Facebook i Messenger 9:16 : min 1080×1080 px, min šířka 500 px, max 30MB
  • Messenger reklama ve zprávách 1:1 : min 1080×1080 px, min šířka 254 px, výška 133px, max 30MB

Tip

  • Pro obrázky – komprese a ztráta kvality je menší u PNG souborů, ale použít se dá i JPG
  • Pro videa – nejvhodnější formáty jsou MP4, MOV nebo GIF
  • reklamní obrázky s menším množstvím textu fungují lépe
  • pro reklamu je vysoce konverzní Instream video ads a málo konverzní Stories, které se hodí pouze pro počáteční povědomí o brandu

X / Twitter

  • Profilová fotka: 400 x 400 px
  • Post Horizontální / Landscape: 1600 x 900 px
  • Post Vertikální: 1080 x 1350 px
  • Post Čtverec: 1080 x 1080 px
  • Úvodní fotka: 1500 x 1500 px

Profík ví, že…

  • X podporuje JPG, PNG a GIF soubory

Tip

  • příspěvky s fotografií nebo obrázkem mají až 3x více interakcí
  • dodržujte rozměry a používejte co nejkvalitnější fotografie

TikTok

  • Profilová fotka: 200 x 200 px
  • Horizontální/ Landscape: 1920 x 1080 px
  • Vertikální: 1080 x 1920 px
  • Čtverec: 1080 x 1080 px
  • Stories: 1080 x 1920 px

Profík ví, že…

  • Doporučený poměr fotografií i videí je primárně 9:16 nebo 1:1.

Tip

  • Vše nahrávejte v nejvyšší možné kvalitě.

LinkedIn

  • Profilová fotka: 400 x 400 px
  • Horizontální/ Landscape: 1200 x 627 px
  • Vertikální: 627 x 1200 px
  • Čtverec: 1080 x 1080 px
  • Úvodní fotka: 1128 x 191 px

Profík ví, že…

  • nejvhodnější velikost obrázků je do 8 Mb
  • úvodní fotka se přizpůsobí dle obrazovky zařízení

Nejčastěji tedy pro reklamy použijete

  • 1:1 a minimální rozměr 1200x1200px
  • 4:5 a minimální rozměr 1200x1500px
  • 9:16 a minimální rozměr 1080x1920px